רחל שלנו

שתפו:

לנו יש ספרנית מיוחדת כזו שאוהבת שיש בספריה
המולה של עשיה, יודעת להתאים לכל אחד ספר לקריאה.
מאפשרת לשחק, לדבר וסתם להשתרע על הפופים ….
כל אחד מיד מבין שהיא "משהו מיוחד"

לכבוד הגברת אורית דוידי, מנהלת "גוונים", ראש העין.

כמדריכת "שמחת הקריאה" ו"הוראת הספרות", יוצא לי לבקר בחטיבות ביניים ברחבי הארץ. מרבית הספריות בבתי הספר נראות יפה, מעוצבות, אך לא בשימוש יומיומי של התלמידים והמורים. מרכזיותה לא מורגש, והיא לא חלק אינטגרלי של הלימודים, לצערי. יש בתי ספר שאין בהם כלל ספרייה, יש כאלו שהספרייה עלובה.
במה הדבר תלוי? מתי החלום שלי שהספרייה תהייה מרכז בית הספר יתגשם? גם מרכז פיסי מתכנון המקום, וגם מרכז לימודי, שכל הקשור ללימודי הספרות, עידוד הקריאה, שמחת הקריאה יתנהל בה ?


ס -ספרייה
ס- ספרים
ס – סגנון הוראה יצירתי
ס- ספרנית משוגעת לדבר

זה כל הסוד!וכשאני מוצאת אחת כזו, עם עיניים נוצצות, שעובדת בשיתוף פעולה מלא עם רכזת הספרות, התלמידים, ההורים, וצוות המורים, הלב מתרחב!
רחל אמיתי ספרנית העובדת בחט"ב גוונים בראש העין, היא בעיניי דגם, לאיך צריכה להיראות ספרייה, ואיך ספרנית מעוררת השראה מצליחה לסחוף אחריה את כל מורי בית הספר, התלמידים וההורים. צוות המורות לספרות עובד איתה לאורך כל השנה, וזה מדבק. היא מפריחה את אהבתה לספר ולאדם הקורא והכותב. כן, אהבת הספר ועידוד הקריאה הם נר לרגליה. היא משתתפת בכנסים, מחפשת דרכים יצירתיות לעודד קריאה גם אצל תלמידים שקשה להם.
דף הפייסבוק של ביה"ס "ספרייה בגוון אחר" מתעד חלק מהפעילויות :
שיעורים, סדנאות, מועדון קוראים אחר שעות הלימודים, שיתוף פעולה עם מועדוני קריאה מערים אחרות, נאמני ספרייה , פרסים לתלמידים שקראו יותר משני ספרים בחודש -"מצטייני קריאה", לילה לבן – מגוון פעילויות עם הורים מורים ותלמידים-הפניניג קריאה כל שנה בנושא אחר, שיתוף פעולה עם דיירי "בני ציון" (בית לאנשים עם צרכים מיוחדים) המגיעים בקביעות לספרייה, שיתוף פעולה הדוק עם רכזת הספרות והצוות המקצועי באמנות או דרמה, העיקר שהפעילות תהיה סביב ספרים, ספרים, ספרים.
הספרייה אף פעם לא ריקה ושוממת, תמיד יש בה פעילות, אין שקט מוחלט, ויש תנאים שפשוט קוראים לך להתרווח ולקרוא.
אחת ההפתעות שהיו לנו באחד הסיורים , הייתה לראות איך דמות מספר קמה לתחייה.
בכל פינה צצו לנו תלמיד/ה מחופשים לדמות מספר קריאה שקראו : פלא, החיים חלקי 7, אני לא גנב ועוד. כל דמות פתחה במונולוג מרגש ומדהים מתוך הספר, ברמה שלא מביישת שחקן מקצועי. דוגמא לאופן שבו ניתן להחיות את הספרים.
זאת ועוד, מאז שאנו מכירות, זה מספר שנים, תמיד היא נענית להגיע למפגש הדרכה, פנים אל פנים או בזום. לשתף את עבודתה בפני המדריכות בכל הארץ, שיקבלו רעיונות, שינסו, שיהיו יצירתיים בכל מה שניתן כדי לקדם את הקריאה והכתיבה.
כך גם השבוע. נפגשנו בזום: מפמרית ספרות, מנכ"ל אייקסט ומדריכות מכל הארץ כדי להקשיב לה, להתרשם, לראות שזה אפשר, לשאול ולהשפיע.
רחל הוזמנה לחצי שעה, וכמובן שנשארה לשעה.. בסבלנות, עם אור בעיניים ועם רעיונות גם לעתיד, פרסה בפנינו את משנתה, את פעילויותיה, את חלומותיה. והכל במגוון צילומים, ציורים ומכתבים.
היה ערב מעולה!
ועל כך תודה והוקרה.
הלוואי בכל בית ספר ספרנית כזו.

בברכה,
חגית ג'רבי,
מדריכת שמחת הקריאה, ספריה בכיס
והוראת הספרות.

לוח מבחנים ואירועים שכבה ח׳

לוח מבחנים ואירועים שכבה ט׳

לוח מבחנים ואירועים שכבה ז׳

לוח צלצולים

שיעור

0
1
2
3
4
5
6
7
8
9

תחילת השיעור

07:50
08:30
09:15
10:25
11:15
12:05
12:50
13:40
14:20
15:10

סוף השיעור

08:25
09:15
10:00
11:15
11:50
12:50
13:30
14:20
15:00
16:00